کـــــــــــورد نیـــــــــــوز

وبگاه مستقل خبری شهرستان دیواندره

کـــــــــــورد نیـــــــــــوز

وبگاه مستقل خبری شهرستان دیواندره

اجرای 20 پروژه راه روستایی در دیواندره

خبرگزاری فارس: اجرای 20 پروژه راه روستایی در دیواندره

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان از اجرای 20 پروژه راه روستایی در شهرستان دیواندره خبر داد.

محمدصادق وجدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: توسعه راه‌های روستایی موجب توسعه همه‌جانبه حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و زمینه‌ساز کاهش محرومیت به ویژه در مناطقی همچون کردستان می‌شود.

به گفته وی، بهسازی راه‌‌های روستایی و رفع محرومیت بخش حمل و نقل روستاهای استان از جمله اولویت‌های این اداره‌کل است که امیدواریم با اختصاص اعتبارات لازم این روند با شتاب مناسب‌تری ادامه یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان خاطرنشان کرد: به همین منظور پروژه‌های متعددی در سطح شهرستان‌های استان در حال اجراست که می‌توان به اجرای 20 پروژه فعال در شهرستان دیواندره اشاره کرد.

وجدی تصریح کرد: آلیجان ـ بست، علی‌آبادکرفتو و علی‌آبادمران، حیدرآباد ـ مین‌آباد، قلعه‌کهنه حبیبی، کیله‌کبود، علی‌آبادیاپال، گومه‌‌ای ـ مران - قوچان، قلعه‌روتله، گل‌تپه‌علیا، شاه‌ولی، چول‌بلاغ ـ کتک ـ وزیر، گادمه‌گتر، اکبرآباد ـ سراب‌میرزا، محموده ـ‌ افراسیاب، قره‌غیبی ـ گلاته، گل‌تپه- قره‌دره، دلو‌آمده، میشاب ـ کلهرآباد، تازه‌آباد سروالان و دره‌وزان از جمله پروژه‌های راه‌ روستایی در دست اجرا و یا اتمام شده شهرستان دیواندره هستند.

به گفته وی، عملیات خاکی، شن‌ریزی، اجرای آبنیه‌فنی و آسفالت از جمله عملیات‌های انجام شده در این پروژه‌های راه روستایی است.

وی در ادامه به اجرای روکش آسفالت در محور سنندج ـ دیواندره نیز اشاره کرد و گفت: این محور یکی از محورهایی سطح استان است که به دلیل بالا بودن سطح تخریب رویه آسفالت آن نیاز جدی به بازسازی دارد.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان، عملیات بهسازی و روکش آسفالت این محور در مقاطع مختلف آغاز شده و در حال اجراست.

وی از اتمام روکش یکی از مقاطعی این پروژه از ابتدای راهدارخانه ماموخ به طول 2 هزار و 850 متر خبر داد و افزود: این قطعه در یک لایه با صرف اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال اجرا شده است.

به گفته وی، عملیات روکش در نقاط دیگر همین محور در حال اجراست که امیدواریم با تامین به موقع اعتبار مورد نیاز آنها در کوتاه‌ترین زمان به اتمام برسند.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد