کـــــــــــورد نیـــــــــــوز

وبگاه مستقل خبری شهرستان دیواندره

کـــــــــــورد نیـــــــــــوز

وبگاه مستقل خبری شهرستان دیواندره

مرادی عنوان کرد: بازارچه های مرزی کانالی برای اشتغال زایی

 
نماینده سنندج و دیواندره در مجلس با بیان این‌که بازارچه‌های مرزی در تنظیم مبادلات کالا و روابط تجاری دوطرف مهم هستند، اعلام کرد: این بازارچه ها کانالی برای اشتغال‌زایی در منطقه به شمار می‌‌روند...

سالار مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه انتخابیه خبرگزاری خانه ملت، با بیان این‌که بازارچه‌های مرزی در کردستان از حساسیت ویژه‌ای برخوردارهستند، ادامه داد: به دلیل آمار بالای بیکاری در این منطقه، بازارچه‌های مرزی در ایجاد اشتغال موثر هستند.

نماینده سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی بازارچه‌های مرزی را کانال‌هایی برای کنترل وضعیت اشتغال در منطقه دانست و افزود: این بازارچه‌ها صرفاً‌ جنبه تجاری و مبادله کالا ندارند بلکه در زمینه ایجاد اشتغال نیز کارایی خوبی دارند.

وی با تأکید بر ساماندهی بازارچه‌های مرزی و تنظیم مبادلات مرزی به منظور جلوگیری از پدیده قاچاق کالا، اظهار داشت: حمایت از تولید و اشتغال نیز در این حوزه با نگاه به بازارچه‌های مرزی دنبال می‌شود.

مرادی ضمن اشاره به وضعیت مرزنشینان، مطرح کرد: بنا شده وضعیت مردمانی که در این مناطق مستقر هستند تحت مدیریت درست قرار گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس  با بیان نقش مرزنشینان در عرصه مبادله کالا در مناطق مرزی، گفت: قرار است بازارچه مرزی جدیدی در بانه افتتاح شود.

وی افزود:  بازارچه های مرزی اگر ساماندهی‌ شود می‌تواند از ورود و خروج‌های غیر مجاز جلوگیری و ضریب امنیت را نیز بالا ببرد.    

نماینده سنندج و دیواندره  درمجلس با تأکید بر این‌که بازارچه‌های مرزی یک فرصت به شمار می‌روند و مبادلات تجاری ۲ طرف را تنظیم می‌کند، اظهار داشت: بازارچه مرزی می‌تواند روابط تجاری۲ طرف را به حالت قانونی، مشخص و تنظیم کند.

منبع:خبر فارسی

نظرات 2 + ارسال نظر
دیلان چهارشنبه 11 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:33 ب.ظ

سلاوریز
سه رکه وتوو بی

شاخه وان پنج‌شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:13 ب.ظ http://shakhawan-d.blogfa.com/

سلام به رده وام بی

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد